2010年11月28日日曜日

Phi's Pho フィーのベトナムフォー

なんと本物のPhoをごちそうになりました。陶芸仲間で、もちろんベトナム出身のフィーという友だちです。今までお店で食べていたPhoとは、まったくもって大違い!!!!!これが本当のPhoだったのです。チキンスープと鶏肉、玉葱、シラントロ、ベトナムバジル、もやし、ハラピニオン、ねぎ、ライムそれらをたっぷり入れて食べたのです。この味は、日本人の私達では、作れない味です。2杯(大盛り)も食べてまたまたお腹がはち切れそうでした。サンクスギビングで食べ過ぎて消化薬だったのですが、今回は消化薬も飲めないくらいパンパンになったのです。ものすごく強烈においしいPHOでした。フィーちゃんありがとう!!!!ごちそうさまでした。残ったPhoまでお土産で頂きました。幸せな一日でした..................

Pho

Pho Topping (Lime & Chili)

Pho Topping (Onion, Cilantro, Scallion)

Pho Topping (Bean Sprout)

**Vietnamese Basil
Sorry we forgot to tale picture!!

Cabbage Salad Vietnamese style (Cabbage,Dried Shrimp, Cilantro, Chicken, Nyokumum)

Desert (Lemon/Orange Cake)

Vegan Apple Pie

Variety of Pastries

Phi the chef

We had the real style of Vietnamese Pho!! Our ceramic friend Phi from Vietnam made for us!! It was totally different than any other Pho we ever had. This is the Real one. We ate with Secret Chicken soup with Chicken, Onions, scallions, Vietnamese Basil, cilantro, bean sprouts, limes, and chilly. Only real Vietnamese person can make this delicious soup!!! We ate 2 full bowls of Pho. Could not stop one bowl. We already ate too much food at Thanksgiving Day and had some digestible medicine, as you know. But at this time we ate so much again, but there are no space to take anything! It was super delicious Pho!!, and was our the happiest Day!! Thank you Phi.

0 件のコメント:

コメントを投稿