2010年6月23日水曜日

カラフル Colorful

これはリボンかな?と思うかもしれませんが実は、パスタなんです。こんなに奇麗なパスタ見た事ありますか?もちろんイタリア料理に詳しい方は、ご存知ですよね。このパスタを見た時あまりにもかわいいので、迷わずに買ってしまいました。見るだけでも楽しいパスタ、飾っておきたいくらいです。それで、何かのイベントで使おうと思っていたので、しばらく料理もしないでおいてました。と言うか、かなり長いパスタなので(40センチ位)とても悩んでいましたが、ついにクックしました。パスタの色がきれいなのでその色を生かした料理法をするつもりでバジルソースにしたのですが、料理した後とてもどんよりな感じになってしまい、予想とちがい、カラフルな色合いが全然出ないのでちょっとガッカリ。どなたかご存知の方おしえてほしいです.......???
でも次回は、塩とペッパーちょっとチキンスープなんかで調理したいと思ってますけど..さて..

You might? guess these are ribbons, well.. these are very colorful PASTA. Have you ever seen such a beautiful Pasta? When we saw these pasta, we were so excited, so just bought without thinking how to cook or what to do with these.. So~ beautiful to look at it. well,,,Originally we planed to use for the dinner party. But, we could not think what will be the best way to cook these beautiful pasta for a while, top of that they are 40 cm long. Ffinally we decided to cook . We cooked with Basil and olive oil sauce, very simple. But after we cooked, the color seemed fade away a bit. Are these pastas for just look only?? Anybody knows how to cook these colorful pastas???
We may try to cook with salt, pepper and chicken soup (maybe??) next time.

ところでこのパスタのパッケージです。イタリア語の部分はチンプンカンプンです。
Pasta Label Package


目が回るようなぼやけたこの食べ物これは、ビーツです。いつもは赤ワインよりもっと濃い色のビーツを買う事が殆どですが,今回はこの2色ビーツをトライしてみました。甘い、甘い!もの凄く甘い。ビーツはボイルするかスティームか又はオーブンで焼くだけと言う簡単な野菜ですが栄養たっぷり私達にとってはとても嬉しい根ものです。クックした後はただレモンをかけるだけですっごく美味しいです。

What are these? Such a vivid colored vegetable. 2 color Beets. We usually cook Red ones, but we tried the 2 color beets this time. They are super sweet, SWEET. Beets are very easy to cook, boil, or steam, or baked. Beets has very high nutritious food, so nice to add with any meal for the table. Add just lemon.

最終的なこんなランチ メニューになりました。カラフルパスタは左下ですがこんなにボヤけちゃいました。
Lunch Menu complete!!! See the colorful Pastas are lower left side, but color faded away!!

1 件のコメント:

  1. かわいいパスタ、どこで見つけたのー?何気にバジル置いてあるね。家のバジル、花瓶にいれていたら、なんだかうXこが水の中に。。。そして葉っぱがなぜか少なくなっている、と思ったら、おおきな芋虫ちゃんが隠れてたよ。

    返信削除