2010年9月16日木曜日

Figs 2種類のいちじく

Black Figs & Flying Saucer Shape Figs (Name unknown)
家の近所にとても立派な2本のイチジクの木があり、2種類のイチジクはBlack figともう一つの円盤形のは種類が解りません??犬達の散歩のついでに勝手にとらせて頂いてます。ここの家の人達は、イチジクを食べないみたいです。多分!!このイチジクたちは、両方ともとてもあまくておいしいのです。そのままで食べるのが一番美味しいんですが、沢山あったのでデザートを焼いてみました。カスタード系のケーキ生地です。夜遅い時間に焼いたので、朝食べようと楽しみにしておりました。しかしです、このケーキは私達の口には入りませんでした。朝一番に起きてご飯を催促するあのタッコが起きてこないのです。やられてしまった!!こんな量人間だって食べたられません、本当に食い意地だけは、なみではありません(クラックにはすこし劣りますが,,,, )。タッコのお腹が見事に膨らんでおりましたので間違いなく犯人はタッコです。
ぐやしいーー!!!しかし、責任は私達にあります。病気にならなかった事が幸いでした。

私達の口に入らなかったイチジクケーキ
The Fig cake which never got in our mouth. Huh....,

そうだす!ワテが食べた!!ウヒョヒョ Yes, I ate!! Ha~Ha~Ha~.
There are very big 2 kinds of Fig trees in our neighborhood. One is a regular Black Fig and the other one is a flat flying saucer shape one. And we never saw the flying saucer shape one before, so don't know the name. These trees are on the way our morning walk with doggies. And owner seems not interested in to get them. So we just pick them (sorry...). The both are awesome sweet and very juicy figs. Figs are so good to eat with fresh as is. But. Since we had so many of them, we baked with custard cream. We baked late night, and wanted to eat in next morning. We would love to say "Delicious !!", but never got in our mouth. Because, our dog Tacco ate from kitchen table in the middle of the night. Next morning Tacco never asked for the breakfast, and we though very strange behavior for her. Then soon after we realized who did this!!!I Could not believe it ??!!!!, with such a big amount, and top of that it's a Human food and we cannot eat at ALL (Huh...) Her tummy was almost exploded! (Evidence.) So definitely Tacco's work! But it was our fault leaving on the counter table. Glad she did not get serious sick. Oh, well well.

5 件のコメント:

  1. 美味しそう!!っと読み進めたら、びっくりなオチがついてました。
    コメントするたびにお久しぶりですが、元気です。

    返信削除
  2. おひさしぶりです!時々お邪魔して拝見しています。
    思わず声を出して笑ってしまいました。たこちゃんかわいいですねー♬
    うちにもイチジク(色の濃い方)がたくさんあるのですが、家主はあまり食べず、友人にあげてばかり。こういうケーキおいしそうですねー今度トライしてみます。
    庭のグレープフルーツがたわわに実を付けています。食べごろは来年2−3月、食べてくださいねー 

    返信削除
  3. おいしそう!!!!あー、食べたかった。たこの気持ちはわかるな。でも、独り占めはいけないね。でも、結構量あってびっくり。たこちん、食べすぎー!!クラックも絶対死ぬ気で食べぬくよね。

    返信削除
  4. うける~!!たこ!でも憎めないのが、たこのいいところ。お腹壊さなくてよかったね。でも、このケーキ私も食べたかったな~

    返信削除
  5. OMG!!! That's must be the funniest Taco's story ever! She's such a naughty, sneaky dog!

    Don't we all love that dog. And oh that puppy eyes, how can you NOT forgive her?
    But I bet that fig custard taste so good! Otherwise she didn't even bother to finished them all.

    返信削除